Aandachtspunten voor het laten beletteren van je auto

Lees de nieuwste weetjes en trends over auto’s.

Aandachtspunten voor het laten beletteren van je auto

Autobelettering is een zeer effectieve manier om voor je bedrijf reclame te maken. Zeker als je veel in de auto rijd, is het bereik van je reclameboodschap enorm groot. Echter, er is een aantal belangrijke aandachtspunten voor wat betreft het laten aanbrengen van autobelettering. Benader dus niet het eerste de beste reclamebureau, maar lees eerst dit artikel met nuttige informatie over het belettering van je auto, zodat je straks weloverwogen een leverancier kunt kiezen.

Zorg voor een duidelijke boodschap

De belangrijkste reden om voor autobelettering te kiezen is het vergroten van je naamsbekendheid, waardoor je nieuwe klanten krijgt. In de kern gaat het er dus niet zozeer om dat je voor een mooie belettering kiest, maar voor een effectieve reclameboodschap. Helaas denken lang niet alle signbedrijven hierin mee.

Zorg er dus voor dat je, voordat je offertes gaat aanvragen, je helder voor ogen hebt wat je reclameboodschap moet zijn. Kom je er zelf niet uit? Schroom dan zeker niet om een marketingbureau in te huren die de boodschap voor je uitdenkt. Heb je hier geen budget voor? Zorg dat je dan in ieder geval de volgende aandachtspunten in acht neemt:

  • Benoem het probleem waar jouw producten en/of diensten de oplossing voor zijn.

 

  • Gebruik niet te kleine lettertjes: zorg ervoor dat vanaf een meter of tien de boodschap nog steeds goed te lezen is.
  • Zorg ervoor dat het ontwerp van de belettering aansluit op de andere communicatie-uitingen van je bedrijf. Daardoor blijft de boodschap consistent.
  • Vermeld altijd je telefoonnummer en de website van je bedrijf
  • Gebruik alleen afbeeldingen die de boodschap ondersteunen. Dus stel, je hebt een computerreparatieservice, toon dan computers die er kapot uitzien. Zo begrijpen de meeste mensen waarvoor ze bij jou terechtkunnen, zonder je boodschap te hoeven lezen.

Gebruik de juiste kleuren

Je kunt nog zo’n goede reclameboodschap hebben: als niemand hem kan lezen, dan heb je er weinig aan. Heb je dus bijvoorbeeld een witte auto? Dan zijn onder andere lichtgele letters niet geschikt om je boodschap goed leesbaar te maken.

Kies voor wasstraatbestendige belettering

Veel ondernemers staan er niet bij stil, maar niet alle foliesoorten die voor het beletteren van auto’s worden gebruikt zijn wasstraatbestendig. Het gevolg is dat je daardoor het risico loopt dat je nieuwe belettering na enkele wasbeurten al begint los te laten.

Erg vervelend en bovendien een duur grapje, omdat het opnieuw beletteren van je auto al snel een paar honderd euro kost. Kortom, doe altijd navraag of de folie tegen de wasstraat kan en laat het reclamebureau dat je auto bestickert deze eigenschap van de folie in de offerte benoemen. Zo kan er achteraf nooit discussie ontstaan wanneer je folie begint los te laten.

Laat je auto door een ervaren signbedrijf bestickeren

Signing (waar het beletteren van auto’s onder valt) is een vak apart. Naast de kennis over het gebruik van verschillende soorten folie, is het aanbrengen van de folie ook precisiewerk. Kortom, je doet er goed aan als je je auto bij een ervaren partij laat bestickeren.

Doe je dat niet? Dan loop je het risico dat de verkeerde folie op je auto wordt aangebracht, waardoor de afbeeldingen en de teksten op korte termijn los kunnen laten.  Een andere manier waaruit kan blijken dat er voor de verkeerde folie is gekozen, is als het erop lijkt alsof er allemaal kleine scheurtjes in je folie zitten. Dit noemen we ook wel het verkrijten van de folie.

Tot slot zijn lelijke blaasjes die zich onder de folie vormen een teken dat de folie niet correct is gemonteerd. De blaasjes ontstaan doordat de folie niet goed is aangebracht (niet strak genoeg) of doordat de auto, voordat de folie werd aangebracht, niet goed is ontvet.

Laatste tip: vraag offertes aan en vergelijk

Veel bedrijven stunten met prijzen als het om autobelettering gaat. Echter, het bestickeren van auto’s is alleen effectief als de juiste boodschap op een goede manier wordt gecommuniceerd en de folie er professioneel uitziet. Weinig potentiële klant vinden het immers aantrekkelijk als je folie verkleurd is of op sommige plekken loslaat en je boodschap ook nog eens onduidelijk is.

Kies dus zeker niet voor de goedkoopste partij, maar kies voor een signbedrijf dat voor kwaliteit gaat. Dan krijg je een partij die met je meedenkt en rekening houdt met de aandachtspunten uit dit artikel. Succes!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *